Muissa Pohjoismaissa yksityisleasing on hyvin suosittu. Suomessa sen osuus markkinoista on vielä pieni, mutta kiinnostus on kasvussa. Nordea yhteistyössä ALD:n kanssa toi loppuvuodesta 2019 markkinoille uuden Autoleasingin, joka alkukeväästä 2020 lanseerattiin kaikille kuluttajille. Autoleasingin kiinteä kuukausimaksu sisältää mm. huollot, korjaukset ja renkaat, eikä autoilijan tarvitse huolehtia esim. auton arvon alenemisesta. Autoilun kustannukset ovat tarkkaan tiedossa ja yllätyksiä ei tule. Nordea halusi lanseerauskampanjan, joka saisi kuluttajat ajattelemaan uudella tavalla yksityisleasingia, jolla on kallis maine.
Lanseerauskampanjassa kiinnitettiin huomiota autoilun kustannuksiin, etenkin omistusauton arvon alenemiseen. Kärkenä oli provosoiva mutta vastaansanomattoman tosi väite: Auto on surkea sijoitus. Väitettä tuettiin viestillä Kaikkea ei kannata omistaa, sekä kertomalla lyhyesti, kuinka uuden auton arvo laskee satasia joka kuukausi, kun taas Autoleasingin kiinteä kuukausimaksu kattaa monet autoilun kustannukset.
Helsingin Sanomissa ja Kauppalehdessä julkaistiin koko sivun mainokset ja Länsiväylän varteen laitettiin kaksi ulkomainosta. Lisäksi suunniteltiin bannerikampanja verkkoon sekä mainontaa sosiaalisessa mediassa.
Autoleasingin viesti oli näyttävästi esillä Länsiväylän autoilijoille Espoossa Kauppakeskus Iso-Omenan ja Helsingissä Lepakon seinissä kahden viikon ajan.
Verkossa toistettiin kampanjan pääviestiä ja ohjattiin sivulle autoleasing.fi.
Sosiaalinen media keräsi paljon kommentteja ja johdatti myös sivulle autoleasing.fi.