Hyppää pääsisältöön

Työ: Asioilla on tulevaisuus -brändifilmisarja

Asiakas
Maaseudun tulevaisuus
Kategoria(t)
Filmi
Kuvaus
Maaseudun Tulevaisuuden brändifilmisarja pyyhkii pölyt vanhentuneeksi koetun brändin päältä ja antaa katsojille nykyaikaisen kuvan elämästä maaseudulla. Filmien elämänmakuinen tyyli kuvastaa aitoutta, kuten koko Maaseudun Tulevaisuuden brändikin.

Lähtökohta

Tarvittiin uusi, Maaseudun Tulevaisuuden (MT) edellisiä spotteja vähemmän maalaisromanttinen brändifilmi, jonka tuli viestiä MT:n uutta visuaalista ja viestinnällistä linjaa. Filmin on tuotava MT nykyaikaan, kirkastettava sen hieman pölyttynyttä ja vanhanaikaiseksi koettua mielikuvaa.

Ratkaisu(t)

Syntyi vahvasti tosielämään ja aitouteen sekä valittuihin ihmisiin perustuva, dokumentaarinen “Asioilla on tulevaisuus” -sarja. Ohjaajaksi valikoitui koskettavista ihmiskuvauksistaan tunnettu Klaus Härö. Castingilla oli suuri merkitys. Sopivien tilallisten löydyttyä ohjaaja vietti aikaa heidän kanssaan mukana arjessa kulkien ja samalla haastatteluita tehden. Varsinaista käsikirjoitusta ei ollut ja filmien tapahtumat noudattivat normaalia arjen kulkua Tompurin tilalla, Häppilän kylässä Virolahdella.

Toteutukset

Lopputuloksena syntyi kolmen filmin sarja, jonka elämänmakuinen tyyli kuvasti aitoutta, kuten koko asiakkaan brändikin. Filmeissä seurataan tilallisten, Juha ja Jaana Kokkalan, arkea panimoyrittäjinä, maanviljelijöinä, metsänomistajina, pariskuntana. Asioista kerrotaan omin sanoin, juuri niin kuin ne ovat, ihmisiä kiinnostavalla tavalla, rehdisti ja kaunistelematta. Pääosissa ovat aitous, huumori ja usko omaan tekemiseen. Arttu Wiskarin koskettava musiikki säestää auringon valaisemia kuvia ja katsoja voi miltei aistia vastapuidun viljan sekä juuri kaadettujen puiden tuoksun ja tuntea oluen virkistävän viileyden rantasaunan lauteilla.

Filmit