Sosiaalisen median palvelut

Somepalvelumme kattavat kaiken, mitä tavoitteelliseen someen tarvitaan.

Sosiaalisen median palvelut

Meiltä saat sisältösuunnittelun sekä itse sisällöntuotannon, niin orgaaniseen sometekemiseen kuin maksettuihinkin mainoksiin. Sisällöntuotantoon sisältyvät muun muassa postaustekstien suunnittelu, kuvatuotanto sekä pitkät että lyhyet videot erilaisiin tarkoituksiin.

Tunnemme monipuolisesti eri mainosalustat, joiden kautta hallinnoimme mainoskampanjoita päivittäin. Analytiikkatyökalujen avulla tuloksia seurataan tarkasti, ja kampanjoita optimoidaan niin teknisesti kuin sisältöjä muokaten. Yhteistyö tapahtuu matalalla kynnyksellä Orangen ja asiakkaan välillä, ja tuloksista raportoidaan jatkuvan mallin mukaan.

Somesuunnitelma

Ilman kattavaa somesuunnitelmaa ei somea voida tehdä tuloksellisesti. Laadimme yhdessä asiakkaan kanssa monikanavaisen somesuunnitelman, jossa otetaan huomioon kanavavalinnat, kohderyhmät, sisällöt, aikataulut, budjetit ja niin edespäin.

Somesuunnitelmaan määritellään lisäksi eri avainhenkilöiden vastuualueet ja suunnitelma toimii tehokkaana työkaluna Orangen ja asiakkaan välillä.

Vaikuttajamarkkinointi

Kaikkea ei tarvitse tehdä itse. Vaikuttajayhteistyö tuo brändille paljon lisänäkyvyyttä, ja oikein valitut kumppanit tuovat aitoa lisäarvoa tuotteille tai palveluille. Vaikuttajamarkkinointi perustuu viidakkorummun voimaan.

Vaikuttajat ovat esimerkiksi tubettajia, tiktokkaajia, instagrammaajia, bloggaajia tai vaikka snäppääjiä. Vaikuttajayhteistyö voi olla monenlaista, sillä vaikuttaja voi ottaa haltuun vaikkapa yrityksen somekanavat, tuottaa blogitekstejä tai toimia brändilähettiläänä.

Somemarkkinointi

Maksetun somemarkkinoinnin kautta yritys pääsee puhuttelemaan oikeita asiakassegmenttejä kustannustehokkaasti eri mainosmuotojen avulla. Tuloksellista mainontaa saadaan aikaan, kun asetetaan tarkat tavoitteet, tunnistetaan segmentit, kohdennetaan relevanteille kohderyhmille sekä analysoidaan syvällisesti tuloksia.

Matkan varrella kampanjoita optimoidaan aktiivisesti niin teknisesti kuin myös sisällöllisesti, mikä on erityisen tärkeää.

Facebook-mainonta

  • Tavoittaa kuluttajat kaikista ikäluokista
  • Sisältää runsaasti erilaisia mainosmuotoja
  • On kustannustehokasta mainontaa
  • Kohdentaa tehokkaasti eri tavoitteita

Facebook-mainonta on tehokasta ja sen avulla tavoitetaan laajasti eri yleisöjä. Koneälyä hyödyntämällä tavoitat juuri oikeat henkilöt ostopolun eri vaiheissa. Terävän copyn sekä pysäyttävän kuvan tai videon avulla mainoksesta tulee erittäin vaikuttava.

Facebook-karuselli 

Facebook tarjoaa laajan valikoiman erilaisia mainosmuotoja, joista karuselli onkin erityisen tehokas sekä hyvin suosittu mainosmuoto. Karuselli sopii hyvin tarinankerrontaan, inspiroimiseen sekä yrityksen tuotteiden tai palveluiden laajempaan esittelyyn.

Instagram-mainonta 

  • Tavoittaa nuoret ja nuoret aikuiset
  • On loistava brändäävään mainontaan
  • Sisältää monipuolisia sisältömuotoja
  • Sitouttava kanava

Instagram on hyvin visuaalinen kanava ja sopii loistavasti brändäävään mainontaan. Instagram on viime vuosien aikana kasvattanut suosiotaan entisestään. Nuoret sekä nuoret aikuiset viettävät erityisen paljon aikaa Instagram Storien sekä Instagram Reelsien parissa, mutta vanhempienkin ikäluokkien edustajat ovat myös innokkaita Instagramin käyttäjiä. Instagramissa erityisesti videosisällöt koukuttavat yleisöä, sillä videoiden avulla saadaan huomio kiinnitettyä tehokkaasti, jolloin se jää katsojan mieleen.

Instagram Stories 

Instagram Story, tai toiselta nimeltään Instagram-tarina, on lyhyt kuva- tai videosisältö. Instagram-tarinat ovat nähtävissä 24 tunnin ajan ja sen jälkeen videot voidaan tallentaa profiilin kohokohtiin nähtäväksi. Instagram-tarinat on helppo muokata brändin ilmeeseen sopivaksi tai tehdä sitouttaviksi lisäämällä tarroja, kysymyksiä tai giffejä.

Instagram Reels 

Instagram Reelsit, tai Instagram-kelat, ovat lyhyitä vertikaalivideoita, jotka tallennetaan profiiliin, kuten tavalliset kuva- ja videosisällöt. Instagram Reels -sisällöissä aitous on pinnalla ja samaistuttavat videot saavat ihmiset pysähtymään sisällön äärelle. Reelseissä trendaavat eri teemat ja haasteet, joihin yrityskin voi halutessaan tarttua. Muutoin sisältöä on hyvä tehdä sisältösuunnitelman mukaisesti tai vaikkapa yhteistyössä vaikuttajien kanssa.

LinkedIn-mainonta

  • On tehokas B2B-kanava
  • Kohdentaa tarkasti
  • Tavoittaa hyvin asiantuntijat 

LinkedInin kautta yritys voi markkinoida omia tuotteitaan tai palveluitaan ja kasvattaa omaa asiantuntija-asemaansa. LinkedIn-mainonta on tehokasta monipuolisten kohdennusmahdollisuuksien vuoksi. Mainontaa voidaan kohdentaa esimerkiksi kiinnostaville yrityksille, toimialojen mukaan tai jopa titteleittäin. Mainosmuotoja on rutkasti ja sopiva sisältö löytyy jokaiseen ostopolun vaiheeseen.

Twitter-mainonta

  • On suosittu yhteisöpalvelu, viidenneksi suosituin sosiaalinen media Suomessa
  • Sisältää monipuolisia sisältöjä, kuten kuvia, videoita sekä tekstejä
  • Aihepiireihin painottuva kanava, jossa keskustelu pääosassa

Twitterissä voidaan mainostaa yksittäisiä twiittejä, twitter-tilejä tai jopa häshtägejä. Kohdennuksena voidaan käyttää demografiatietoja, sijaintia, kiinnostuksen kohteita, häshtägejä tai vaikkapa käytettyjä emojeita. Twitter on lisäksi hyvä kanava päättäjien tavoittamiseen tai tiedon jakamiseen, sillä levikkiä ja reaktioita voidaan parhaimmillaan saada hyvinkin nopeasti.

Snapchat-mainonta

  • Tavoittaa teinit ja nuoret aikuiset 
  • On kuviin ja videoihin painottuva viestintäalusta

Snapchat-mainonta antaa mahdollisuuden näyttää yrityksestä aidon kuvan. Snäpit ovat reaaliaikaisia ja katoavat Instagram-tarinoiden lailla 24 tunnissa. Sisällöissä toimivimpia ovat kuvasisällöt tai lyhyet videopätkät, jotka eivät ole viimeiseen asti hiottuja ja aitous saa näkyä. Snapchatissa rosoisuus ja kotikutoisuus ovat ainoastaan plussaa.

Jodel-mainonta 

  • Hyperlokaali kohdentaminen 
  • Nuorten ja korkeasti koulutettujen suosiossa
  • 0,5 miljoonaa viikottaista käyttäjää Suomessa 

Jodelissa päästään puhuttelemaan kohderyhmiä heille sopivalla kielellä. Mainoksissa hyödynnetään sekä visuaalisuutta että tekstiä. Hyvän Jodel-mainoksen saa rakennettua rohkealla emojien käytöllä sekä värikkäillä visuaalisilla elementeillä, jolloin mainos jää taatusti katsojan mieleen.

Sosiaalisen median auditointi

Someauditoinnin avulla saadaan hyvää yleiskuvaa somekanavien nykytilanteesta. Auditoinnin myötä pystytään kertomaan, mihin suuntaan sosiaalista mediaa tulisi kehittää tässä jatkuvasti uudistuvassa somemaailmassa.

Auditoinnin aikana käydään läpi muun muassa sisältöjä niin brändäävän kuin taktisen näkökulman kannalta sekä tutkitaan maksetun mainonnan mahdollisuuksia. Auditointi voidaan suorittaa joko kanavakohtaisesti tai isompana kokonaisuutena.

Auditoinnin jälkeen on huomattavasti helpompaa lähteä viemään somea eteenpäin, sillä tiedetään, millaista sisältöä yrityksen tulisi tuottaa tavoitteiden saavuttamiseksi, joka on samalla kanavakulttuuriin sopivaa, puhuttelee oikeaa kohderyhmää sekä pärjää alati muuttuvien algoritmien sykkeessä.

Sosiaalisen median sisällöntuotanto

Jokainen somekanava vaatii omanlaistaan sisältöä, joka puhuttelee oikeaa yleisöä oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Sosiaalisen median sisällöntuotanto rakentuu suunnittelusta, toteutuksesta sekä tulosten analysoinnista. Aktiivinen postaustahti sekä kohderyhmää puhutteleva sisältö ovat kaiken a ja o, sillä loistotuloksiin ei voida päästä ilman suunnitelmallista sisällöntuotantoa.

Markkinointivuosikelloon pohjautuva kanavakohtainen sisältösuunnitelma tekee sosiaalisen median kasvattamisesta tehokasta ja suunnitelmallista. Somessa saa kuitenkin olla rohkea ja kannattaa kokeilla uutta, jotta yleisö viihtyy sisällön parissa ja haluaa nähdä lisää.

Kaipaatko sparrailua tai tukea digimarkkinointiisi?

Orange on holistinen mainostoimisto, jossa katsotaan kokonaiskuvaa laajemmin. Meiltä saat aikuisten oikeasti kaikki mainostoimistopalvelut tehokkaasti saman katon alta.

Tervetuloa tekemään tuloksellista markkinointiviestintää.

Ota yhteyttä